Handelsbetingelser


Generelle oplysninger

Tyngdedynen byJuhl
CVR-nr. 43236369
info@tyngdedynenbyjuhl.dk

Betaling

Tyngdedynen byJuhl modtager betaling med Dankort, VISA-Dankort, VISA, Mastercard, MobilePay, Apple Pay og Google Pay. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Vi tager ikke kortgebyrer og alle beløb er i DKK. Danske kroner og er inklusiv moms

 

Fragt

Vi bestræber os på at afsende alle ordrer indenfor 24 timer på hverdage. Alle ordrer leveres med GLS med forventet leveringstid på 1-2 hverdage. Det er ikke muligt at hente eller returnere ordrer på adressen.

 

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  
 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du bedes sende en mail til tyngdedynenbyjuhl@outlook.dk hvor du vedhæfter standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Søvngaranti - 30 dages returret på tyngdedyner

Vi tilbyder 30 dages søvngaranti, så dit barn kan afprøve vores tyngdedyne GRATIS i 30 dage, for at sikre at dynen lever op til jeres forventninger. Du kan derfor kvit og frit returnere tyngdedynen indenfor 30 dage efter modtagelsen, hvorefter vi returnerer det fulde beløb. Det eneste vi beder om er, at tyngdedynen er i samme stand, som da du modtog den, og vi kræver derfor, at du anvender dynebetræk for at skåne dynen. Årsagen er at vi videresælger de returnerede brugte dyner som 2. sortering efter en grundig vask.

Såfremt dynen er i væsenligt forringet stand må det påregnes at kun en del af købsbeløbet returneres. Synlige pletter, lugt og lignende vil vurderes som væsenligt forringet stand.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

 

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. De nærmere omstændigheder omkring returnering af varen aftales ved henvendelse, herunder returadresse.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Husk at vedlægge vores standardfortrydelsesformular, som du finder nederst i handelsbetingelserne. 

 
Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

 
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, senest 14 dage fra den dag hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen.

 

Varen sendes til: Returadresse og nærmere aftale omkring returnering oplyses ved henvendelse på mail


Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen og det er ikke muligt at aflevere pakker ved personligt fremmøde på adressen. Varen skal naturligvis altid sendes tilbage i forsvarlig emballage.  

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader opstået ved forkert brug/behandling af produktet, såsom, men ikke afgrænset af, tyggeskader, forkert håndtering ved vask, overdreven slitage forårsaget af fx leg mm.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Oplys gerne ordrenummer, beskriv fejlen/skaden og send et billede heraf til info@tyngdedynenbyjuhl.dk

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

Varen sendes til: Returadresse og nærmere aftale omkring returnering oplyses ved henvendelse på mail

 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen og det er ikke muligt at aflevere pakker ved personligt fremmøde på adressen. Varen skal naturligvis altid sendes tilbage i forsvarlig emballage.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse. 

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  

Personoplysningerne registreres hos Tyngdedynen byJuhl og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  

Den dataansvarlige på www.tyngdedynenbyJuhl.dk er Tyngdedynen byJuhl.  

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@tyngdedynenbyjuhl.dk

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Tyngdedynen byJuhl ved at sende en mail til tyngdedynenbyjuhl@gmail.com. Hvis det mod forventning ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg

www.naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 20.02.2024

 

 

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Hent fortrydelsesformular

 

Trustpilot